Ryhmäliikunta

Ryhmäliikuntasalimme on tilava, viihtyisä ja ilmastoitu. Happea riittää isollekin porukalle! Kolmen peiliseinän ansiosta voit varmistua, että suoritat liikkeet oikein. Musiikki- ja äänentoistovehkeet uusimme keväällä 2017, ja syksyllä 2017 salin akustiikkaa parannettiin akustiikkalevyillä.

Monipuolisesta tuntivalikoimastamme löytyy jotakin jokaiselle. Mille tahansa tunnille voit tulla mihin aikaan vuodesta vain, ilman mitään ennakkotietoja tai ‑taitoja. Mukaan tarvitset vain treenivaatteet, juomapullon ja halutessasi hikipyyhkeen. Tule ylittämään itsesi!

Lukujärjestyksemme löytyy täältä

Huom.! Ohjatuille tunneille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen; osallistujat otetaan saapumisjärjestyksessä. (Jos olet jo asiakkaamme ja olet saanut tunnukset, voit halutessasi varata paikan tunnilta yllä olevasta lukujärjestyslinkistä. Tunnukset voit pyytää sähköpostitse tai päivystäjältä. Huomioi, että varattu paikka pitää lunastaa kirjautumisruudulla viimeistään 10 minuuttia ennen tunnin alkua; sen jälkeen varaukset poistuvat. Jos sinulla ei ole korttiamme mutta haluat varmistaa pääsyn tunnillemme, paikan varaaminen on mahdollista, kun maksat kertamaksun etukäteen tilillemme.)

Näy liikunnassa - liikunta näkyy sinussa!

RYHMÄL

 

SYKSYLLÄ/TALVELLA 2019 OHJELMISTOSSAMME ON SEURAAVAT LAJIT

 

Astangajooga

Astanga on liikunnallista, fyysistä ja dynaamista joogaa. Aloitetaan helpoilla alkeisasanoilla ja siirrytään vähitellen vaativampiin asentoihin oppilaan oman kehittymisen mukaan. Jotta astangassa edistyisi, tulisi harjoituksia tehdä säännöllisesti.

Astanga vahvistaa fyysistä kuntoa, lisää notkeutta ja kehittää keskittymiskykyä ja tasapainoa. Jokaisella asanalla eli jooga-asennolla on oma terapeuttinen vaikutuksensa. Jooga-asennot ja hengityksen harjoittaminen vaikuttavat suotuisasti mm. lihasten, verenkierron, sisäelinten ja aineenvaihdunnan toimintaan.

Astanga on hyödyllistä jokaiselle, niin jäykille ja huonokuntoisille kuin notkeille ja huippukuntoisillekin. Raskaudesta, sairauksista, leikkauksista tai muista harjoituksia vaikeuttavista tekijöistä on hyvä keskustella opettajan kanssa ennen harjoittelun aloittamista.

Tule tunnille normaaleissa jumppavaatteissa mutta paljain jaloin. Varsinaisen tunnin päätyttyä voit halutessasi jäädä vielä loppurentoutukseen, jota varten voit ottaa mukaan lämpimän paidan.

 

BodyCombat (Les Mills)

Les Mills BodyCombat -tunnilla laitat kehosi äärirajoille. Tämä äärimmäisen energinen ohjelma saa inspiraationsa kamppailulajeista. Isket, lyöt ja potkit polttaen samalla hurjan määrän kaloreita treenatessasi kohti erinomaista kuntoa.

BodyCombat-tunti sopii kaikenikäisille ja kaikentasoisille kuntoilijoille, jotka pitävät kovasykkeisistä tunneista. Liikkeet ja tekniikat oppii tunnin aikana helposti.

 

Core30

Keskivartalon vahvistusta reebok-lautoja hyödyntäen.

 

CrossTraining

CrossTraining on monipuolista ja sopivan haastavaa liikuntaa, jolla pyritään kehittämään eri fyysisiä ominaisuuksia kattavasti. Kehitämme mm. kestävyyttä, lihaskuntoa, voimaa, nopeutta ja ketteryyttä. Tunneilla kyykätään ja vedetään maasta, juostaan ja hypitään, tehdään kahvakuulilla ja kehonpainolla monipuolisesti sekä hikoillaan reippaasti joka kerta. Jos haluat laittaa itsesi likoon, on tämä sinun tuntisi.

 

Cyclo beat 45

Spinningtunti jossa halutessasi pyöräilet virtuaalimaailmassa tavoitellen ohjelman antamia sykealueita. Tunnin voi polkea myös ilman kirjautumista jolloin sykkeesi ei heijastu valkokankaalle. Aivan uudenlainen ja todella hauska sisäpyöräilytunti.

 

Huolto30

Kehonhuoltoon painottuva tunti. Kehonhuolto tukee muuta treeniä avaamalla kehoa kireyksistä.

 

Ilmajooga

Ilmajoogassa yhdistyvät perinteinen joogaharjoittelu ja ilma-akrobatia. Apuvälineenä käytetään kattoon kiinnitettyä, vyötärön korkeudella roikkuvaa kangaslenkkiä, joka kannattelee kehonpainoa välillä osittain ja välillä kokonaan.

Ilmajooga parantaa liikkuvuutta, tasapainoa, kehonhallintaa ja lihaskuntoa. Harjoittelu rentouttaa kehoa; erityisesti selän ja niska-hartia-alueen lihakset venyvät ja rentoutuvat. Samalla myös mieli rauhoittuu.

Tunti soveltuu jokseenkin kaikille. Jos et voi tai halua olla pää alaspäin, voit valita vaihtoehtoisen asennon. Jos jokin mietityttää, juttelethan ohjaajan kanssa.

TÄRKEÄÄ: Hygieniasyistä pukeudu tunnille puhtaisiin vaatteisiin, jotka peittävät kainalosi ja polvitaipeesi. Käytä myös sukkia. Jotta joogaliinat pysyvät ehjinä, vaatteissa ei saa olla vetoketjuja tai muuta terävää. Korut ja kellot on hyvä riisua tunnin ajaksi.

 

Kehonpainotunti

Liike on lääkettä, ja voima ilman liikkuvuutta on pelkkää jumia. Kehonpainotunti ei ole syketunti, vaan rauhallisesta, hallitusta ja tasapainoisesta liikkeestä ja liikkumisesta koostuva harjoitus. Voiman hankinta ja liikkuvuuden kehittäminen kulkevat tunnilla rinta rinnan. Harjoittelemme erilaisia staattisia asentoja, joista osa tarjoaa myös haasteita. Teemme erilaisia liikesarjoja ja liikkuvuusyhdistelmiä. Huollamme kehoa ja vahvistamme heikkoja lenkkejä.

Kehonpainoharjoittelussa kehittyvät erityisesti keskivartalon voima ja hallinta, koko kehon liikkuvuus ja kehonhallinta sekä ymmärrys oman kehon käyttämisestä. Tunti sopii jokaiselle, sillä useimmat liikkeet ja asennot ovat muokattavissa omaa tasoa vastaaviksi.

 

Kehonhuolto

Kehonhuoltotunnilla venytellään, rullaillaan ja hierotaan. Tunnin tavoitteena on lisätä liikkuvuutta, avata jumeja sekä rentouttaa kehoa ja mieltä. Tunti sopii kaikille.

 

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on energistä ja mukaansatempaavaa liikuntaa, jossa kehittyvät niin kestävyyskunto kuin lihaskuntokin. Opettelemme nyrkkeilyn tekniikkaa huolella - emme vain husi sinne tänne. Tunnilla pääosassa ovat nyrkkeilyn tekniikat, mutta mukana on myös lihaskuntoa ja kehonhuoltoa. Emme ota kontaktia harjoituspariin, vaan suuntaamme lyönnit pistehanskoihin ja säkkiin. Kuntonyrkkeily on myös loistavaa niska- ja hartiaseudun treeniä, joka vetreyttää mm. istumatyöntekijän kireydet.

 

Kuntosalistartti

Haluatko oppia treenaamaan kuntosalilla? Startti on suunnattu kaikille kuntosaliharjoittelusta kiinnostuneille kuntosalialoittelijoille. Ryhmää vetää Pulssin kuntosaliohjaaja. Ryhmään mahtuu 8 henkilöä. Voit tulla mukaan yhselle tai useammalle kerralle.

 

Lavis-lavatanssijumppa

Lavatanssijumpassa irrotellaan ja pidetään hauskaa yhdistämällä lavatanssiaskeliin muuta jumppaa.Touhu on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi - silti lähdet tunnilta hikisenä. Kukaan ei tallo tunnilla varpaillesi, sillä lavista tanssitaan ilman paria. Tanssiaskelet ja koreografiat ovat helppoja, joten mukaan uskaltaa tulla tottumattomampikin tanssija.

 

Muokkaus (lapset ovat tervetulleita mukaan)

Tehokas lihaskuntotunti rennolla asenteella. Voit tulla yksin tai ottaa lapset jumppasaliin mukaan. Salissa ei ole varsinaista lastenhoitoa, vaan lapset voivat osallistua treeniin tai puuhastella omiaan – käytettävissä on leikkihuoneen leluja, mutta omiakin saatte ottaa mukaan. Tunnilla tehtävät liikkeet ovat myös ympärillä juoksevien lasten kannalta turvallisia. Tällä tunnilla lapset saavat näkyä ja kuulua!

 

Pilates

Pilates-harjoittelun yleistavoite on kehittää kehon toiminnallista ryhtiä. Pilates-tunnilla keskitytään erityisesti keskikehoon: vahvistetaan tasapainoisesti lihaksia, jotka tukevat ja liikuttavat selkärankaa, lantiota ja rintakehää, sekä opetellaan syventämään hengitystä. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin perusteiden kertaukseksi jo pitempään Pilatesta tehneille.

Pilatestunnille on hyvä pukeutua joustaviin, mukaviin vaatteisiin; jalat voit jättää paljaiksi, tai halutessasi voit käyttää sukkia tai kevyitä tossuja.

 

Pumppi

Tehokasta lihastyöskentelyä! Alkuverryttelyn jälkeenlihaskunto-osuus, pääsääntöisesti pumppitankoja ja käsipainoja käyttäen.

 

Salicircuit

Salicircuitissa tavoitteena on lisätä perusvoimaa kokonaisvaltaisesti kuntosalin laitteilla ja vapailla painoilla. Tunnin alussa lämmitellään lämmittelylaitteilla. Itse harjoituksessa eri harjoituspisteillä työskennellään 30 sekunnista 60 sekuntiin, tunnin teemasta riippuen. Lopuksi kehoa huolletaan liikkuvuusharjoittein. Salicircuitissa opit säätämään laitteet sinulle sopiviksi ja tutustut energiseen ja avoimeen treeniporukkaan. Ohjaaja on koko ajan apuna antamassa vinkkejä.

 

Spinning 45

Spinning eli sisäpyöräily on yksinkertaista, turvallista ja tehokasta liikuntaa, joka kehittää aerobista kuntoa ja polttaa kaloreita tehokkaasti. Laji sopii kaikenkuntoisille, sillä vastuksen avulla voit määritellä tunnin oman kuntosi mukaan. Spinning sopii sekä jumppaajille että kuntosalilla treenaaville, niin miehille kuin naisillekin.

 

Tanssi

Ihanaa fiilistelyä. Helppoja sarjoja .Ihan jokaisen tanssia ja musiikkia rakastavan tunti.

 

Tehokiinteytys

Nimensä mukainen jumppatunti, jonka aikana helpohkoja liikkeitä toistetaan pitkään. Kehon muokkausta mukavimmillaan!

 

Tehomuokkaus

Tehomuokkaus on koko kropan lihaskuntotreeni, jossa töihin pääsevät niin reidet, pakarat, selkä ja vatsa kuin hartiat ja käsivarretkin. Välineinä käytetään levytankoa, kahvakuulaa ja käsipainoja. Tunti sopii kaikille.

 

Tehospinning

Spinning eli sisäpyöräily on yksinkertaista, turvallista ja tehokasta liikuntaa, joka kehittää aerobista kuntoa ja polttaa kaloreita tehokkaasti. Laji sopii kaikenkuntoisille, sillä vastuksen avulla voit määritellä tunnin oman kuntosi mukaan. Spinning sopii sekä jumppaajille että kuntosalilla treenaaville, niin miehille kuin naisillekin.

Tehospinning on nimensä mukaisesti tehotunti! Rasva palaa ja hiki virtaa. Tunnilla tehdään vaihtelevia maastoja, mäkiä, spurtteja ja tasamaata mukaansatempaavan musiikin tahdissa.

 

Toiminnallinen treeni

Toiminnallisessa treenissä pyritään siihen, että keho toimisi paremmin arkielämässä tai vaikkapa tiettyjen lajien kilpailusuorituksissa. Toiminnallisen harjoittelun vaikutukset näkyvät arkielämässä parempana lihastasapainona ja kehon kokonaisuuden huippuvireenä.

Tunnilla pääpaino on kehon kokonaisvaltaisesti haastavissa harjoitteissa; lihaskunnon lisäksi haastat myös esimerkiksi käsien, jalkojen ja keskivartalon tasapainoa ja kehon motoriikkaa. Toiminnallinen treeni pitää sisällään mm. monipuolisia voimaliikkeitä (esim. erilaiset punnerrusvariaatiot ja leuanvedot), taitoliikkeitä (esim. pistoolikyykky, L-pito ja sammakkopito) sekä liikkuvuutta lisääviä lämmittely- ja loppuverryttelyliikkeitä.

Toiminnallinen treeni löytyy tiistaisin aamupäivällä Pulssilta ja iltapäivällä Sahalammelta.

 

Vatsa-pakara

Vatsa-pakaratunnilla keskitytään erityisesti vatsasi, pakaroidesi ja reisiesi vahvistamiseen ja kiinteyttämiseen. Tunti koostuu helpoista lihaskuntoliikkeistä, joten kaikentasoiset liikkujat ovat tervetulleita!

 

Venyttely

Perusvenyttelyä pitkin venytysajoin. Rentouttaa sekä kiihdyttää aineenvaihduntaa ja palautumista. Suositellaan kaikille treenaajille.

 

Zumba

Zumba on energistä, tehokasta, hikistä hauskaa! Tunnilla ei opetella tanssimaan, vaan annetaan musiikin viedä. Näissä tunnin mittaisissa bileissä latinalaisrytmit tempaavat mukaansa ja kalorit palavat huomaamatta. Jokaisella tunnilla on mukana salsaa, reggaetonia, cumbiaa, merengueta sekä näiden variaatioita ja muita rytmejä.

Asiakkaan on helppo säädellä itse tunnin tehokkuutta: jos otat matalampia askelia ja käytät keskivartaloasi vähemmän, saat tunnista kevyemmän - jos taas annat palaa täysillä, tunti vastaa tehokasta juoksulenkkiä. Zumba on intervallitreeniä, ja sykkeen nostojen välissä on myös sykettä laskevia biisejä. Zumba sopii siis kaikille!