Ryhmäliikunta

Ryhmäliikuntasalimme on tilava, viihtyisä ja ilmastoitu. Happea riittää isollekin porukalle! Kolmen peiliseinän ansiosta voit varmistua, että suoritat liikkeet oikein. Musiikki- ja äänentoistovehkeet uusimme keväällä 2017, ja syksyllä 2017 salin akustiikkaa parannettiin akustiikkalevyillä.

Monipuolisesta tuntivalikoimastamme löytyy jotakin jokaiselle. Mille tahansa tunnille voit tulla mihin aikaan vuodesta vain, ilman mitään ennakkotietoja tai ‑taitoja. Tule ylittämään itsesi!

Lukujärjestyksemme löytyy Polarista. Polarin mahdollisten huoltokatkojen aikaan voit tsekata aikataulut myös tästä. Ohjaajiemme esittelyt näet täältä.

Huom.! Ohjatuille tunneille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen; osallistujat otetaan saapumisjärjestyksessä. (Jos olet jo asiakkaamme ja olet saanut tunnukset, voit halutessasi varata paikan tunniltasi yllä olevasta Polar-linkistä. Tunnukset voit pyytää sähköpostitse tai päivystäjältä. Huomioi, että varattu paikka pitää lunastaa kirjautumisruudulla viimeistään 10 minuuttia ennen tunnin alkua; sen jälkeen varaukset poistuvat.)

Näy liikunnassa - liikunta näkyy sinussa!

 

KEVÄÄLLÄ 2018 OHJELMISTOSSAMME ON SEURAAVAT LAJIT:

 

Astangajooga (joogamaratonina kerran kuussa: la 20.1., 10.2., 17.3., 21.4. sekä toukokuussa lauantaina, jonka ilmoitamme myöhemmin)

Astanga on dynaamista joogaa. Harjoitus alkaa aurinkotervehdyksillä, ja niiden jälkeen teemme erilaisia seisoma- ja istuma-asanoita.

Teemme tunnilla vain ensimmäisen sarjan asanoita. Ne on hallittava hyvin, ennen kuin voi siirtyä seuraaviin, haastavampiin asanoihin. Asanoiden lisäksi tunneilla opetellaan astangajoogan udjjay-hengitystä sekä vatsalukkoa, ns. keskivartalon tukilihaksiston käyttöä asanoissa.

Tunti soveltuu perusterveille kuntoilijoille.

 

Astanga Vinyasa Flow (joogamaratonina kerran kuussa: su 21.1., 11.2., 18.3., 22.4. sekä toukokuussa sunnuntaina, jonka ilmoitamme myöhemmin)

Vinyasa Flow on dynaamista ja vapaasti virtaavaa joogaa.

Aloitamme aina lyhyellä meditaatio- ja hengitysharjoituksella. Aurinkotervehdyksien jälkeen etenemme asanasta toiseen virtaavin liikkein, hengityksen tahdittamana.

Vinyasa Flow -harjoitus on aina erilainen. Jos haluat harjoitukseesi vaihtelevuutta sekä fyysistä ja henkistä haastetta, tämä joogamuoto sopii sinulle.

Suosittelemme tuntia niille, joilla on jo hieman aiempaakin kokemusta joogasta.

 

BodyBalance (Les Mills) (BodyBalance alkaa helmikuussa)

Les Mills BodyBalance kehittää kehon ja mielen tasapainoa, voimaa, liikkuvuutta sekä rentoutumis- ja keskittymiskykyä. Harjoitus on lempeä yhdistelmä joogaa, tai chita ja pilatesta.

Tunti sopii kaikille, myös selkävaivaisille ja raskaana oleville.

 

BodyCombat (Les Mills)

Les Mills BodyCombat on voimistava kardiotreeni, jossa laitat kehosi äärirajoille. Tämä äärimmäisen energinen ohjelma saa inspiraationsa kamppailulajeista ja lainaa liikkeitä Karatesta, nyrkkeilystä, Taekwondosta, Tai Chistä, Capoeirasta ja Muay Thaista (thainyrkkeily). Tunteja tukee energinen musiikki ja kannustavat ohjaajat. Isket, lyöt, potkit ja teet kata-liikkeitä polttaen samalla hurjan määrän kaloreita treenatessasi kohti erinomaista kuntoa.

BodyCombat-tunti sopii kaikenikäisille ja kaikentasoisille kuntoilijoille, jotka pitävät kovasykkeisistä tunneista. Liikkeet ja tekniikat oppii tunnin aikana helposti.

 

BodyPump (Les Mills)

Les Mills BodyPump on tangolla ja painoilla tehtävää yksinkertaista lihaskuntoharjoittelua. BodyPump haastaa tärkeimmät lihasryhmäsi intensiiviseen treeniin kyykkyjen, työntöjen, nostojen ja kääntöjen avulla, joten se muokkaa, virittää ja voimistaa koko kehoasi nopeasti. Voit itse säädellä itsellesi sopivat harjoituspainot. Pian huomaat, että jaksat enemmän niin BodyPump-tunnilla kuin työssä ja arkiaskareissakin!

BodyPump sopii kaikille: sekä aloittelijoille että liikunnan aktiiviharrastajille – myös miehille!

 

Bungee-Training

Elastisen Bungee-nauhan avulla haastat koko kehosi ja mielesi hauskaan ja motivoivaan liikuntaan. Bungee-Training on yksinkertaista, tehokasta, toiminnallista intervallitreeniä. Treeni sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille – haastavuusasteen päätät itse. Tunnilla harjoitat voimaa, kestävyyttä, tasapainoa, motoriikkaa, nopeutta, kimmoisuutta ja kehon hallintaa.

 

CrossTraining

CrossTraining on monipuolista ja sopivan haastavaa liikuntaa, jolla pyritään kehittämään eri fyysisiä ominaisuuksia kattavasti. Kehitämme mm. kestävyyttä, lihaskuntoa, voimaa, nopeutta ja ketteryyttä. Tunneilla kyykätään ja vedetään maasta, juostaan ja hypitään, tehdään kahvakuulilla ja kehonpainolla monipuolisesti sekä hikoillaan reippaasti joka kerta. Jos haluat laittaa itsesi likoon, on tämä sinun tuntisi.

Maanantain tunnilla pidämme hieman reippaampaa tahtia; keskiviikkona keskitymme myös tekniikan hiomiseen.

 

Hathajooga

Hathajoogan myötä mieli rauhoittuu, keskittymiskyky paranee ja keho vahvistuu. Tunnilla yhdistyvät dynaaminen aktiivinen ja lempeä rentouttava asanaharjoittelu. Asanat eli joogan perusliikkeet voimistavat ja notkeuttavat lihaksia ja nivelsiteitä, pitävät selän ja nivelet joustavina, tuovat tasapainoa, edistävät verenkiertoa ja ruoansulatusta sekä auttavat oikean hengitystekniikan löytymisessä.

Laitathan päälle joustavat vaatteet ja otat mukaan myös lämmintä päällepantavaa. Rentouttavissa asanoissa tulee helposti kylmä, joten esim. verkkatakin, sukat ja halutessaan filtinkin voi ottaa mukaan. Dynaamiset asanat teemme paljain jaloin.

Jos olet raskaana, toivut leikkauksesta tai sinulla on jotain muuta huomioitavaa, kerrothan siitä ohjaajalle ennen tunnin alkua.

 

Intervallispinning

Spinning eli sisäpyöräily on yksinkertaista, turvallista ja tehokasta liikuntaa, joka kehittää aerobista kuntoa ja polttaa kaloreita tehokkaasti. Laji sopii kaikenkuntoisille, sillä vastuksen avulla voit määritellä tunnin oman kuntosi mukaan. Spinning sopii sekä jumppaajille että kuntosalilla treenaaville, niin miehille kuin naisillekin.

Intervallispinningissä liikutaan alkulämmittelyn jälkeen vaihtelevasti peruskestävyysalueella ja vauhtikestävyysalueella mukaansatempaavan musiikin tahdissa.

 

Kahvakuula

Kahvakuulaharjoittelu on monipuolista, haastavaa ja hauskaa treeniä kaikenkuntoisille naisille ja miehille. Tunnilla harjoitellaan kahvakuulan turvallista käyttöä ja tehdään tehokkaita perusliikkeitä ja niiden variaatioita. Kahvakuulatunti kehittää paitsi lihasvoimaasi myös hengitys- ja verenkiertoelimistöäsi, tasapainoasi sekä liikkuvuuttasi.

 

Kehonhuolto

Kehonhuoltotunnilla venytellään, rullaillaan ja hierotaan. Tunnin tavoitteena on lisätä liikkuvuutta, avata jumeja sekä rentouttaa kehoa ja mieltä. Tunti sopii kaikille.

 

Kehonpainotunti

Liike on lääkettä, ja voima ilman liikkuvuutta on pelkkää jumia. Kehonpainotunti ei ole syketunti, vaan rauhallisesta, hallitusta ja tasapainoisesta liikkeestä ja liikkumisesta koostuva harjoitus. Voiman hankinta ja liikkuvuuden kehittäminen kulkevat tunnilla rinta rinnan. Harjoittelemme erilaisia staattisia asentoja, joista osa tarjoaa myös haasteita. Teemme erilaisia liikesarjoja ja liikkuvuusyhdistelmiä. Huollamme kehoa ja vahvistamme heikkoja lenkkejä.

Kehonpainoharjoittelussa kehittyvät erityisesti keskivartalon voima ja hallinta, koko kehon liikkuvuus ja kehonhallinta sekä ymmärrys oman kehon käyttämisestä. Tunti sopii jokaiselle, sillä useimmat liikkeet ja asennot ovat muokattavissa omaa tasoa vastaaviksi.

 

Keppijumppa

Keppijumpalla saat ryhtiä rankaan! Tunti sisältää kehoa vahvistavia ja avaavia liikkeitä. Selkä ja hartiaseutu rakastavat tätä tuntia!

 

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on energistä ja mukaansatempaavaa liikuntaa, jossa kehittyvät niin kestävyyskunto kuin lihaskuntokin. Opettelemme nyrkkeilyn tekniikkaa huolella - emme vain husi sinne tänne. Tunnilla pääosassa ovat nyrkkeilyn tekniikat, mutta mukana on myös lihaskuntoa ja kehonhuoltoa. Emme ota kontaktia harjoituspariin, vaan suuntaamme lyönnit pistehanskoihin ja säkkiin. Kuntonyrkkeily on myös loistavaa niska- ja hartiaseudun treeniä, joka vetreyttää mm. istumatyöntekijän kireydet.

 

Lavis-lavatanssijumppa

Lavatanssijumpassa irrotellaan ja pidetään hauskaa yhdistämällä lavatanssiaskeliin muuta jumppaa.Touhu on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi - silti lähdet tunnilta hikisenä. Kukaan ei tallo tunnilla varpaillesi, sillä lavista tanssitaan ilman paria. Tanssiaskelet ja koreografiat ovat helppoja, joten mukaan uskaltaa tulla tottumattomampikin tanssija.

 

Levytankotreeni

Levytankotreeni on toiminnallinen tunti, jolla kehitetään perusvoimaa tekemällä levytangolla (pumppitangolla) monipuolisia ja tehokkaita liikkeitä. Tunnilla käydään läpi isot lihasryhmät, joten saat kokonaisvaltaisen lihaskuntotreenin. Opit esimerkiksi kyykyn ja maastavedon tekniikkaa. Vastukset voi jokainen treenaaja määrittää itse, joten tunti sopii myös aloittelijoille.

 

Muokkaus (lapset ovat tervetulleita mukaan)

Tehokas lihaskuntotunti rennolla asenteella. Voit tulla yksin tai ottaa lapset jumppasaliin mukaan. Salissa ei ole varsinaista lastenhoitoa, vaan lapset voivat osallistua treeniin tai puuhastella omiaan – käytettävissä on leikkihuoneen leluja, mutta omiakin saatte ottaa mukaan. Tunnilla tehtävät liikkeet ovat myös ympärillä juoksevien lasten kannalta turvallisia. Tällä tunnilla lapset saavat näkyä ja kuulua!

Mukaan Pulssin kortilla tai 8 euron kertamaksulla (tasaraha; ohjaaja päästää kertamaksulaiset ulko-ovesta ennen tunnin alkua).

 

Pilateksen perusteet

Pilates-harjoittelun yleistavoite on kehittää kehon toiminnallista ryhtiä. Pilateksen perusteet -tunnilla keskitytään erityisesti keskikehoon: vahvistetaan tasapainoisesti lihaksia, jotka tukevat ja liikuttavat selkärankaa, lantiota ja rintakehää, sekä opetellaan syventämään hengitystä. Suurin osa liikkeistä tehdään lattiatasossa.

Tunti on suunnattu aloittelijoille mutta sopii myös perusteiden kertaukseksi jo pitempään Pilatesta tehneille.

 

PowerPilates

PowerPilates on pilates-periaatteen mukaan tehtävää toiminnallista harjoittelua, joka virkistää sekä kehon että mielen. Lihaskuntoharjoittelu yhdistettynä kehonhallintaharjoitteluun on tehokasta ja hauskaa. Tunnista saat kaiken hyödyn irti, kun tunnet pilateksen perusteet (Pilateksen perusteet -tunti on torstaisin). Tunnilla käytetään välineenä pilatesrengasta.

 

Salicircuit

Salicircuitissa tavoitteena on lisätä perusvoimaa kokonaisvaltaisesti kuntosalin laitteilla ja vapailla painoilla. Tunnin alussa lämmitellään lämmittelylaitteilla. Itse harjoituksessa eri harjoituspisteillä työskennellään 30 sekunnista 60 sekuntiin, tunnin teemasta riippuen. Lopuksi kehoa huolletaan liikkuvuusharjoittein. Salicircuitissa opit säätämään laitteet sinulle sopiviksi ja tutustut energiseen ja avoimeen treeniporukkaan. Ohjaaja on koko ajan apuna antamassa vinkkejä.

 

Tehokymppi

Tehokymppi on monipuolinen, koko kehoa kuormittava tunti, joka sopii kaikille. Tunnilla tehdään kolme kierrosta kymmentä eri liikettä, joita voi varioida oman kunnon mukaan. Työskennellään minuutin jaksoissa: treeniliikettä teet omassa tahdissasi 30-50 sekuntia ja jäljelle jäävän ajan saat levätä. Kierrosten välissä on pitempi tauko. Kilpaile sinnikkäästi itseäsi vastaan, niin viimeistään loppukeväästä yllät siihen 50 sekuntiin!

 

Tehospinning

Spinning eli sisäpyöräily on yksinkertaista, turvallista ja tehokasta liikuntaa, joka kehittää aerobista kuntoa ja polttaa kaloreita tehokkaasti. Laji sopii kaikenkuntoisille, sillä vastuksen avulla voit määritellä tunnin oman kuntosi mukaan. Spinning sopii sekä jumppaajille että kuntosalilla treenaaville, niin miehille kuin naisillekin.

Tehospinning on nimensä mukaisesti tehotunti! Rasva palaa ja hiki virtaa. Tunnilla tehdään vaihtelevia maastoja, mäkiä, spurtteja ja tasamaata mukaansatempaavan musiikin tahdissa.

 

Vatsa-pakara

Vatsa-pakaratunnilla keskitytään erityisesti vatsasi, pakaroidesi ja reisiesi vahvistamiseen ja kiinteyttämiseen. Tunti koostuu helpoista lihaskuntoliikkeistä, joten kaikentasoiset liikkujat ovat tervetulleita!

 

Venyttely

Perusvenyttelyä pitkin venytysajoin. Rentouttaa sekä kiihdyttää aineenvaihduntaa ja palautumista. Suositellaan kaikille treenaajille.

 

Zumba (Vanhalla Takomolla, Rengastie 31)

Zumba on energinen ja vauhdikas fitness-tanssitunti latinalaisten rytmien ja kuumimpien hittien tahdissa. Tunti on intervalliharjoittelua: suorituksen intensiteetti vuorotellen nousee ja laskee. Tunnin aikana kulutat tehokkaasti kaloreita, sillä liikkeet ovat helppoja ja mukaansa tempaavia!

Zumbaa tanssitaan upean tunnelmallisessa salissa Vanhalla Takomolla, ja tunti toteutetaan Pulssin ja BodyGuard Fitnessin Piia Nelimarkan yhteistyönä. Mukaan pääset kaikilla Pulssin korteilla (myös aiemmin hankkimallasi pahvisella jumppakortilla), BodyGuard Fitnessin korteilla, kuuden euron kertamaksulla tai paikan päällä myytävillä kymppikorteilla. 

 

 Ryhmäliikuntasali