Ryhmäliikunta

Ryhmäliikuntasalimme on tilava, viihtyisä ja ilmastoitu. Happea riittää isollekin porukalle! Kolmen peiliseinän ansiosta voit varmistua, että suoritat liikkeet oikein. Musiikki- ja äänentoistovehkeet uusimme keväällä 2017.

Monipuolisesta tuntivalikoimastamme löytyy jotakin jokaiselle. Mille tahansa tunnille voit tulla mihin aikaan vuodesta vain, ilman mitään ennakkotietoja tai ‑taitoja. Tule ylittämään itsesi!

Lukujärjestyksemme löytyy Polarista. Polarin mahdollisten huoltokatkojen aikaan voit tsekata aikataulut myös tästä. Ohjaajiemme esittelyt näet täältä.

Huom.! Ohjatuille tunneille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen; osallistujat otetaan saapumisjärjestyksessä. (Jos olet jo asiakkaamme ja olet saanut tunnukset, voit halutessasi varata paikan tunniltasi yllä olevasta Polar-linkistä. Tunnukset voit pyytää sähköpostitse tai päivystäjältä. Huomioi, että varattu paikka pitää lunastaa kirjautumisruudulla viimeistään 10 minuuttia ennen tunnin alkua; sen jälkeen varaukset poistuvat.)

Näy liikunnassa - liikunta näkyy sinussa!

 

SYKSYLLÄ 2017 OHJELMISTOSSAMME ON SEURAAVAT LAJIT:

 

Astangajooga

Astanga on liikunnallista, fyysistä ja dynaamista joogaa. Aloitetaan helpoilla alkeisasanoilla ja siirrytään vähitellen vaativampiin asentoihin oppilaan oman kehittymisen mukaan. Harjoitus tehdään ujjayi-hengityksen tahdissa, ja asennot tehdään aina samassa järjestyksessä. Jotta astangassa edistyisi, tulisi harjoituksia tehdä säännöllisesti.

Astanga vahvistaa fyysistä kuntoa, lisää notkeutta ja kehittää keskittymiskykyä ja tasapainoa. Jokaisella asanalla eli jooga-asennolla on oma terapeuttinen vaikutuksensa. Jooga-asennot ja hengityksen harjoittaminen vaikuttavat suotuisasti mm. lihasten, verenkierron, sisäelinten ja aineenvaihdunnan toimintaan.

Astanga on hyödyllistä jokaiselle, niin jäykille ja huonokuntoisille kuin notkeille ja huippukuntoisillekin. Raskaudesta, sairauksista, leikkauksista tai muista harjoituksia vaikeuttavista tekijöistä on hyvä keskustella opettajan kanssa ennen harjoittelun aloittamista. Astangaa ei saa harjoittaa kuukautisten aikana!

Tule tunnille normaaleissa jumppavaatteissa mutta paljain jaloin. Loppurentoutusta varten voit ottaa mukaan lämpimän paidan.

 

BodyBalance (Les Mills)

Les Mills BodyBalance kehittää kehon ja mielen tasapainoa, voimaa, liikkuvuutta sekä rentoutumis- ja keskittymiskykyä. Harjoitus on lempeä yhdistelmä joogaa, tai chita ja pilatesta.

Tunti sopii kaikille, myös selkävaivaisille ja raskaana oleville.

 

BodyCombat (Les Mills)

Les Mills BodyCombat on voimistava kardiotreeni, jossa laitat kehosi äärirajoille. Tämä äärimmäisen energinen ohjelma saa inspiraationsa kamppailulajeista ja lainaa liikkeitä Karatesta, nyrkkeilystä, Taekwondosta, Tai Chistä, Capoeirasta ja Muay Thaista (thainyrkkeily). Tunteja tukee energinen musiikki ja kannustavat ohjaajat. Isket, lyöt, potkit ja teet kata-liikkeitä polttaen samalla hurjan määrän kaloreita treenatessasi kohti erinomaista kuntoa.

BodyCombat-tunti sopii kaikenikäisille ja kaikentasoisille kuntoilijoille, jotka pitävät kovasykkeisistä tunneista. Liikkeet ja tekniikat oppii tunnin aikana helposti.

 

BodyPump (Les Mills)

Les Mills BodyPump on tangolla ja painoilla tehtävää yksinkertaista lihaskuntoharjoittelua. BodyPump haastaa tärkeimmät lihasryhmäsi intensiiviseen treeniin kyykkyjen, työntöjen, nostojen ja kääntöjen avulla, joten se muokkaa, virittää ja voimistaa koko kehoasi nopeasti. Voit itse säädellä itsellesi sopivat harjoituspainot. Pian huomaat, että jaksat enemmän niin BodyPump-tunnilla kuin työssä ja arkiaskareissakin!

BodyPump sopii kaikille: sekä aloittelijoille että liikunnan aktiiviharrastajille – myös miehille!

 

Bungee-Training

Elastisen Bungee-nauhan avulla haastat koko kehosi ja mielesi hauskaan ja motivoivaan liikuntaan. Bungee-Training on yksinkertaista, tehokasta, toiminnallista intervallitreeniä. Treeni sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille – haastavuusasteen päätät itse. Tunnilla harjoitat voimaa, kestävyyttä, tasapainoa, motoriikkaa, nopeutta, kimmoisuutta ja kehon hallintaa.

 

CrossTraining

CrossTraining on monipuolista ja sopivan haastavaa liikuntaa, jolla pyritään kehittämään eri fyysisiä ominaisuuksia kattavasti. Kehitämme mm. kestävyyttä, lihaskuntoa, voimaa, nopeutta ja ketteryyttä. Tunneilla kyykätään ja vedetään maasta, juostaan ja hypitään, tehdään kahvakuulilla ja kehonpainolla monipuolisesti sekä hikoillaan reippaasti joka kerta. Jos haluat laittaa itsesi likoon, on tämä sinun tuntisi.

 

Hathajooga

Hathajooga on joogan klassisin ja länsimaissa tunnetuin muoto. Hathajoogaa on kahdenlaista. Rauhallinen ja lempeä hathajooga koostuu joogan perusliikkeistä eli asanoista ja on monien nykyaikaisten joogalajien perusta. Harjoituksissa korostuu oikea hengitystekniikka, kehonhallinta ja mielenrauha. Dynaaminen hathajooga on aktiivisempaa ja hieman haastavampaa kuin lempeä Hatha. Se nostaa sykettä ja laittaa ihmisen hikoilemaan.

Hathajooga tasapainottaa. Harjoitusten myötä mieli rauhoittuu, keskittymiskyky paranee ja keho vahvistuu. Harjoitukset venyttävät ja notkeuttavat lihaksia ja nivelsiteitä, pitävät selän ja nivelet joustavina, edistävät verenkiertoa ja ruoansulatusta sekä auttavat oikean hengitystekniikan löytymisessä.

Hathajooga sopii kaikille ikään ja kuntoon katsomatta ja erinomaisesti myös niille, joilla on ongelmia selän tai nivelten kanssa.

Tule tunnille normaaleissa jumppavaatteissa mutta paljain jaloin. Loppurentoutusta varten voit ottaa mukaan lämpimän paidan.

 

HIIT

HIIT on korkeatehoista intervalliharjoittelua, joka koostuu lyhyiden mutta teholtaan suurien työjaksojen ja palautusjaksojen vaihtelusta. Tällä tunnilla hapenottokyky kasvaa ja rasvaa palaa! Tuntia suositellaan aiemminkin jo jonkin verran liikkuneille.

 

Intervallispinning

Spinning eli sisäpyöräily on yksinkertaista, turvallista ja tehokasta liikuntaa, joka kehittää aerobista kuntoa ja polttaa kaloreita tehokkaasti. Laji sopii kaikenkuntoisille, sillä vastuksen avulla voit määritellä tunnin oman kuntosi mukaan. Spinning sopii sekä jumppaajille että kuntosalilla treenaaville, niin miehille kuin naisillekin.

Intervallispinningissä liikutaan alkulämmittelyn jälkeen vaihtelevasti peruskestävyysalueella ja vauhtikestävyysalueella mukaansatempaavan musiikin tahdissa.

 

Kahvakuula

Kahvakuulaharjoittelu on monipuolista, haastavaa ja hauskaa treeniä kaikenkuntoisille naisille ja miehille. Tunnilla harjoitellaan kahvakuulan turvallista käyttöä ja tehdään tehokkaita perusliikkeitä ja niiden variaatioita. Kahvakuulatunti kehittää paitsi lihasvoimaasi myös hengitys- ja verenkiertoelimistöäsi, tasapainoasi sekä liikkuvuuttasi.

 

Keppijumppa

Keppijumpalla saat ryhtiä rankaan! Tunti sisältää kehoa vahvistavia ja avaavia liikkeitä. Selkä ja hartiaseutu rakastavat tätä tuntia!

 

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on energistä ja mukaansatempaavaa liikuntaa, jossa kehittyvät niin kestävyyskunto kuin lihaskuntokin. Opettelemme nyrkkeilyn tekniikkaa huolella - emme vain husi sinne tänne. Tunnilla pääosassa ovat nyrkkeilyn tekniikat, mutta mukana on myös lihaskuntoa ja kehonhuoltoa. Emme ota kontaktia harjoituspariin, vaan suuntaamme lyönnit pistehanskoihin ja säkkiin. Kuntonyrkkeily on myös loistavaa niska- ja hartiaseudun treeniä, joka vetreyttää mm. istumatyöntekijän kireydet.

 

Lavis-lavatanssijumppa

Lavatanssijumpassa irrotellaan ja pidetään hauskaa yhdistämällä lavatanssiaskeliin muuta jumppaa.Touhu on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi - silti lähdet tunnilta hikisenä. Kukaan ei tallo tunnilla varpaillesi, sillä lavista tanssitaan ilman paria. Tanssiaskelet ja koreografiat ovat helppoja, joten mukaan uskaltaa tulla tottumattomampikin tanssija.

 

Muokkaus (lapset ovat tervetulleita mukaan)

Tehokas lihaskuntotunti rennolla asenteella. Voit tulla yksin tai ottaa lapset jumppasaliin mukaan. Salissa ei ole varsinaista lastenhoitoa, vaan lapset voivat osallistua treeniin tai puuhastella omiaan – käytettävissä on leikkihuoneen leluja, mutta omiakin saatte ottaa mukaan. Tunnilla tehtävät liikkeet ovat myös ympärillä juoksevien lasten kannalta turvallisia. Tällä tunnilla lapset saavat näkyä ja kuulua!

Mukaan Pulssin kortilla tai 8 euron kertamaksulla (tasaraha; ohjaaja päästää kertamaksulaiset ulko-ovesta ennen tunnin alkua).

 

Patteritreeni

Patteritreeni on koko kehoa kuormittava monipuolinen lihaskuntotunti. Liikkeitä tehdään sovittu aika kahden–neljän liikkeen pattereissa, jokainen treenaaja omassa tahdissaan. Nopea ja tehokas treenimuoto!

 

Pilateksen perusteet

Pilates-harjoittelun yleistavoite on kehittää kehon toiminnallista ryhtiä. Pilateksen perusteet -tunnilla keskitytään erityisesti keskikehoon: vahvistetaan tasapainoisesti lihaksia, jotka tukevat ja liikuttavat selkärankaa, lantiota ja rintakehää, sekä opetellaan syventämään hengitystä. Suurin osa liikkeistä tehdään lattiatasossa.

Tunti on suunnattu aloittelijoille mutta sopii myös perusteiden kertaukseksi jo pitempään Pilatesta tehneille.

 

PowerPilates

PowerPilates on pilates-periaatteen mukaan tehtävää toiminnallista harjoittelua, joka virkistää sekä kehon että mielen. Lihaskuntoharjoittelu yhdistettynä kehonhallintaharjoitteluun on tehokasta ja hauskaa. Tunnista saat kaiken hyödyn irti, kun tunnet pilateksen perusteet (järjestämme Pilateksen perusteet -tunteja ainakin elo-syyskuussa). Tunnilla käytetään välineenä pilatesrengasta.

 

Salicircuit

Salicircuitissa tavoitteena on lisätä perusvoimaa kokonaisvaltaisesti kuntosalin laitteilla ja vapailla painoilla. Tunnin alussa lämmitellään lämmittelylaitteilla. Itse harjoituksessa eri harjoituspisteillä työskennellään 30 sekunnista 60 sekuntiin, tunnin teemasta riippuen. Lopuksi kehoa huolletaan liikkuvuusharjoittein. Salicircuitissa opit säätämään laitteet sinulle sopiviksi ja tutustut energiseen ja avoimeen treeniporukkaan. Ohjaaja on koko ajan apuna antamassa vinkkejä.

 

Tehospinning

Spinning eli sisäpyöräily on yksinkertaista, turvallista ja tehokasta liikuntaa, joka kehittää aerobista kuntoa ja polttaa kaloreita tehokkaasti. Laji sopii kaikenkuntoisille, sillä vastuksen avulla voit määritellä tunnin oman kuntosi mukaan. Spinning sopii sekä jumppaajille että kuntosalilla treenaaville, niin miehille kuin naisillekin.

Tehospinning on nimensä mukaisesti tehotunti! Rasva palaa ja hiki virtaa. Tunnilla tehdään vaihtelevia maastoja, mäkiä, spurtteja ja tasamaata mukaansatempaavan musiikin tahdissa.

 

Toiminnallinen treeni 

Toiminnallisessa treenissä pyritään siihen, että keho toimisi paremmin arkielämässä tai vaikkapa tiettyjen lajien kilpailusuorituksissa. Toiminnallisen harjoittelun vaikutukset näkyvät arkielämässä parempana lihastasapainona ja kehon kokonaisuuden huippuvireenä.

Tunnilla pääpaino on kehon kokonaisvaltaisesti haastavissa harjoitteissa; lihaskunnon lisäksi haastat myös esimerkiksi käsien, jalkojen ja keskivartalon tasapainoa ja kehon motoriikkaa. Toiminnallinen treeni pitää sisällään mm. monipuolisia voimaliikkeitä (esim. erilaiset punnerrusvariaatiot ja leuanvedot), taitoliikkeitä (esim. pistoolikyykky, L-pito ja sammakkopito) sekä liikkuvuutta lisääviä lämmittely- ja loppuverryttelyliikkeitä.

 

Vatsa-pakara

Vatsa-pakaratunnilla keskitytään erityisesti vatsasi, pakaroidesi ja reisiesi vahvistamiseen ja kiinteyttämiseen. Tunti koostuu helpoista lihaskuntoliikkeistä, joten kaikentasoiset liikkujat ovat tervetulleita!

 

Zumba (Vanhalla Takomolla, Rengastie 31)

Zumba on energinen ja vauhdikas fitness-tanssitunti latinalaisten rytmien ja kuumimpien hittien tahdissa. Tunti on intervalliharjoittelua: suorituksen intensiteetti vuorotellen nousee ja laskee. Tunnin aikana kulutat tehokkaasti kaloreita, sillä liikkeet ovat helppoja ja mukaansa tempaavia!

Zumbaa tanssitaan upean tunnelmallisessa salissa Vanhalla Takomolla, ja tunti toteutetaan Pulssin ja BodyGuard Fitnessin Piia Nelimarkan yhteistyönä. Mukaan pääset kaikilla Pulssin korteilla (myös aiemmin hankkimallasi pahvisella jumppakortilla), BodyGuard Fitnessin korteilla, kuuden euron kertamaksulla tai paikan päällä myytävillä kymppikorteilla. 

 

 Ryhmäliikuntasali