Ryhmäliikunta

Ryhmäliikuntasalimme on tilava, viihtyisä ja ilmastoitu. Happea riittää isollekin porukalle! Kolmen peiliseinän ansiosta voit varmistua, että suoritat liikkeet oikein. Musiikki- ja äänentoistovehkeet uusimme keväällä 2017, ja syksyllä 2017 salin akustiikkaa parannettiin akustiikkalevyillä.

Monipuolisesta tuntivalikoimastamme löytyy jotakin jokaiselle. Mille tahansa tunnille voit tulla mihin aikaan vuodesta vain, ilman mitään ennakkotietoja tai ‑taitoja. Tule ylittämään itsesi!

Lukujärjestyksemme löytyy täältä. Kesän tunnit näet myös alla olevasta kuvasta.

kesä2018lukujärjestys

Huom.! Ohjatuille tunneille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen; osallistujat otetaan saapumisjärjestyksessä. (Jos olet jo asiakkaamme ja olet saanut tunnukset, voit halutessasi varata paikan tunniltasi yllä olevasta Polar-linkistä. Tunnukset voit pyytää sähköpostitse tai päivystäjältä. Huomioi, että varattu paikka pitää lunastaa kirjautumisruudulla viimeistään 10 minuuttia ennen tunnin alkua; sen jälkeen varaukset poistuvat.)

Näy liikunnassa - liikunta näkyy sinussa!

 

KESÄLLÄ 2018 OHJELMISTOSSAMME ON SEURAAVAT LAJIT:

 

BodyBalance (Les Mills)

Les Mills BodyBalance kehittää kehon ja mielen tasapainoa, voimaa, liikkuvuutta sekä rentoutumis- ja keskittymiskykyä. Harjoitus on lempeä yhdistelmä joogaa, tai chita ja pilatesta.

Tunti sopii kaikille, myös selkävaivaisille ja raskaana oleville.

 

BodyCombat (Les Mills) (tiistain tunti on tauolla viikot 27-29; torstain tunti jatkuu läpi kesän)

Les Mills BodyCombat -tunnilla laitat kehosi äärirajoille. Tämä äärimmäisen energinen ohjelma saa inspiraationsa kamppailulajeista. Isket, lyöt ja potkit polttaen samalla hurjan määrän kaloreita treenatessasi kohti erinomaista kuntoa.

BodyCombat-tunti sopii kaikenikäisille ja kaikentasoisille kuntoilijoille, jotka pitävät kovasykkeisistä tunneista. Liikkeet ja tekniikat oppii tunnin aikana helposti.

 

BodyPump (Les Mills) (sään salliessa tunti pidetään Pulssin pihassa)

Les Mills BodyPump on tangolla ja painoilla tehtävää yksinkertaista lihaskuntoharjoittelua. Voit itse säätää itsellesi sopivat harjoituspainot. Pian huomaat, että jaksat enemmän niin BodyPump-tunnilla kuin työssä ja arkiaskareissakin!

BodyPump sopii kaikille: sekä aloittelijoille että liikunnan aktiiviharrastajille – myös miehille!

 

CrossTraining

CrossTraining on monipuolista ja sopivan haastavaa liikuntaa, jolla pyritään kehittämään eri fyysisiä ominaisuuksia kattavasti. Kehitämme mm. kestävyyttä, lihaskuntoa, voimaa, nopeutta ja ketteryyttä. Tunneilla kyykätään ja vedetään maasta, juostaan ja hypitään, tehdään kahvakuulilla ja kehonpainolla monipuolisesti sekä hikoillaan reippaasti joka kerta. Jos haluat laittaa itsesi likoon, on tämä sinun tuntisi.

 

Dynaaminen hathajooga

Hathajooga tasapainottaa. Harjoitusten myötä mieli rauhoittuu, keskittymiskyky paranee ja keho vahvistuu. Harjoitukset venyttävät ja notkeuttavat lihaksia ja nivelsiteitä, pitävät selän ja nivelet joustavina, edistävät verenkiertoa ja ruoansulatusta sekä auttavat oikean hengitystekniikan löytymisessä.

Hathajooga sopii kaikille ikään ja kuntoon katsomatta ja erinomaisesti myös niille, joilla on ongelmia selän tai nivelten kanssa.

Tule tunnille normaaleissa jumppavaatteissa mutta paljain jaloin. Loppurentoutusta varten voit ottaa mukaan lämpimän paidan.

 

Kahvakuula (perjantain tunti on tauolla viikot 25-30; keskiviikon tunti jatkuu läpi kesän)

Kahvakuulaharjoittelu on monipuolista, haastavaa ja hauskaa treeniä kaikenkuntoisille naisille ja miehille. Tunnilla harjoitellaan kahvakuulan turvallista käyttöä ja tehdään tehokkaita perusliikkeitä ja niiden variaatioita. Kahvakuulatunti kehittää paitsi lihasvoimaasi myös hengitys- ja verenkiertoelimistöäsi, tasapainoasi sekä liikkuvuuttasi.

 

Kehonhuolto

Kehonhuoltotunnilla venytellään, rullaillaan ja hierotaan. Tunnin tavoitteena on lisätä liikkuvuutta, avata jumeja sekä rentouttaa kehoa ja mieltä. Tunti sopii kaikille.

 

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on energistä ja mukaansatempaavaa liikuntaa, jossa kehittyvät niin kestävyyskunto kuin lihaskuntokin. Opettelemme nyrkkeilyn tekniikkaa huolella - emme vain husi sinne tänne. Tunnilla pääosassa ovat nyrkkeilyn tekniikat, mutta mukana on myös lihaskuntoa ja kehonhuoltoa. Emme ota kontaktia harjoituspariin, vaan suuntaamme lyönnit pistehanskoihin ja säkkiin. Kuntonyrkkeily on myös loistavaa niska- ja hartiaseudun treeniä, joka vetreyttää mm. istumatyöntekijän kireydet.

 

Lavis-lavatanssijumppa (tauolla viikot 25-31)

Lavatanssijumpassa irrotellaan ja pidetään hauskaa yhdistämällä lavatanssiaskeliin muuta jumppaa.Touhu on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi - silti lähdet tunnilta hikisenä. Kukaan ei tallo tunnilla varpaillesi, sillä lavista tanssitaan ilman paria. Tanssiaskelet ja koreografiat ovat helppoja, joten mukaan uskaltaa tulla tottumattomampikin tanssija.

 

Levytankotreeni

Levytankotreeni on toiminnallinen tunti, jolla kehitetään perusvoimaa tekemällä levytangolla (pumppitangolla) monipuolisia ja tehokkaita liikkeitä. Tunnilla käydään läpi isot lihasryhmät, joten saat kokonaisvaltaisen lihaskuntotreenin. Opit esimerkiksi kyykyn ja maastavedon tekniikkaa. Vastukset voi jokainen treenaaja määrittää itse, joten tunti sopii myös aloittelijoille.

 

Muokkaus (lapset ovat tervetulleita mukaan) (tauolla viikot 25-30)

Tehokas lihaskuntotunti rennolla asenteella. Voit tulla yksin tai ottaa lapset jumppasaliin mukaan. Salissa ei ole varsinaista lastenhoitoa, vaan lapset voivat osallistua treeniin tai puuhastella omiaan – käytettävissä on leikkihuoneen leluja, mutta omiakin saatte ottaa mukaan. Tunnilla tehtävät liikkeet ovat myös ympärillä juoksevien lasten kannalta turvallisia. Tällä tunnilla lapset saavat näkyä ja kuulua!

Mukaan Pulssin kortilla tai 8 euron kertamaksulla (tasaraha; ohjaaja päästää kertamaksulaiset ulko-ovesta ennen tunnin alkua).

 

Patteritreeni

Patteritreeni on koko kehoa kuormittava monipuolinen lihaskuntotunti. Liikkeitä tehdään sovittu aika kahden–neljän liikkeen pattereissa, jokainen treenaaja omassa tahdissaan. Nopea ja tehokas treenimuoto!

 

PowerPilates

PowerPilates on pilates-periaatteen mukaan tehtävää toiminnallista harjoittelua, joka virkistää sekä kehon että mielen. Lihaskuntoharjoittelu yhdistettynä kehonhallintaharjoitteluun on tehokasta ja hauskaa. Tunnista saat kaiken hyödyn irti, kun tunnet pilateksen perusteet.

 

Salicircuit

Salicircuitissa tavoitteena on lisätä perusvoimaa kokonaisvaltaisesti kuntosalin laitteilla ja vapailla painoilla. Tunnin alussa lämmitellään lämmittelylaitteilla. Itse harjoituksessa eri harjoituspisteillä työskennellään 30 sekunnista 60 sekuntiin, tunnin teemasta riippuen. Lopuksi kehoa huolletaan liikkuvuusharjoittein. Salicircuitissa opit säätämään laitteet sinulle sopiviksi ja tutustut energiseen ja avoimeen treeniporukkaan. Ohjaaja on koko ajan apuna antamassa vinkkejä.

 

Tehokymppi

Tehokymppi on monipuolinen, koko kehoa kuormittava tunti, joka sopii kaikille. Tunnilla tehdään kolme kierrosta kymmentä eri liikettä, joita voi varioida oman kunnon mukaan. Työskennellään minuutin jaksoissa: treeniliikettä teet omassa tahdissasi 30-50 sekuntia ja jäljelle jäävän ajan saat levätä. Kierrosten välissä on pitempi tauko. Kilpaile sinnikkäästi itseäsi vastaan, niin pian yllät siihen 50 sekuntiin!

 

Tehospinning

Spinning eli sisäpyöräily on yksinkertaista, turvallista ja tehokasta liikuntaa, joka kehittää aerobista kuntoa ja polttaa kaloreita tehokkaasti. Laji sopii kaikenkuntoisille, sillä vastuksen avulla voit määritellä tunnin oman kuntosi mukaan. Spinning sopii sekä jumppaajille että kuntosalilla treenaaville, niin miehille kuin naisillekin.

Tehospinning on nimensä mukaisesti tehotunti! Rasva palaa ja hiki virtaa. Tunnilla tehdään vaihtelevia maastoja, mäkiä, spurtteja ja tasamaata mukaansatempaavan musiikin tahdissa.

 

Toiminnallinen treeni

Toiminnallisessa treenissä pyritään siihen, että keho toimisi paremmin arkielämässä tai vaikkapa tiettyjen lajien kilpailusuorituksissa. Toiminnallisen harjoittelun vaikutukset näkyvät arkielämässä parempana lihastasapainona ja kehon kokonaisuuden huippuvireenä.

Tunnilla pääpaino on kehon kokonaisvaltaisesti haastavissa harjoitteissa; lihaskunnon lisäksi haastat myös esimerkiksi käsien, jalkojen ja keskivartalon tasapainoa ja kehon motoriikkaa. Toiminnallinen treeni pitää sisällään mm. monipuolisia voimaliikkeitä (esim. erilaiset punnerrusvariaatiot ja leuanvedot), taitoliikkeitä (esim. pistoolikyykky, L-pito ja sammakkopito) sekä liikkuvuutta lisääviä lämmittely- ja loppuverryttelyliikkeitä.

 

Vaihtuva tunti (sään salliessa tunti pidetään Pulssin pihassa)

Vuoroviikoin useita eri lajeja, esim. corea, toiminnallista treeniä sekä räjähtävyyttä ja koordinaatiota.

 

Vatsa-pakara

Vatsa-pakaratunnilla keskitytään erityisesti vatsasi, pakaroidesi ja reisiesi vahvistamiseen ja kiinteyttämiseen. Tunti koostuu helpoista lihaskuntoliikkeistä, joten kaikentasoiset liikkujat ovat tervetulleita!

 

 

 Ryhmäliikuntasali