Ryhmäliikunta

Ryhmäliikuntasalimme on tilava, viihtyisä ja ilmastoitu. Happea riittää isollekin porukalle! Kolmen peiliseinän ansiosta voit varmistua, että suoritat liikkeet oikein. Musiikki- ja äänentoistovehkeet uusimme keväällä 2017, ja syksyllä 2017 salin akustiikkaa parannettiin akustiikkalevyillä.

Monipuolisesta tuntivalikoimastamme löytyy jotakin jokaiselle. Mille tahansa tunnille voit tulla mihin aikaan vuodesta vain, ilman mitään ennakkotietoja tai ‑taitoja. Mukaan tarvitset vain treenivaatteet, juomapullon ja halutessasi hikipyyhkeen. Tule ylittämään itsesi!

Lukujärjestyksemme löytyy täältä. Syksyn tunnit näet myös alla olevasta kuvasta.

2018_syksyn_ohjatut_tunnit

Huom.! Ohjatuille tunneille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen; osallistujat otetaan saapumisjärjestyksessä. (Jos olet jo asiakkaamme ja olet saanut tunnukset, voit halutessasi varata paikan tunnilta yllä olevasta lukujärjestyslinkistä. Tunnukset voit pyytää sähköpostitse tai päivystäjältä. Huomioi, että varattu paikka pitää lunastaa kirjautumisruudulla viimeistään 10 minuuttia ennen tunnin alkua; sen jälkeen varaukset poistuvat. Jos sinulla ei ole korttiamme mutta haluat varmistaa pääsyn tunnillemme, paikan varaaminen on mahdollista, kun maksat kertamaksun etukäteen tilillemme.)

Näy liikunnassa - liikunta näkyy sinussa!

 

SYKSYLLÄ 2018 OHJELMISTOSSAMME ON SEURAAVAT LAJIT:

 

Astangajooga

Astanga on liikunnallista, fyysistä ja dynaamista joogaa. Aloitetaan helpoilla alkeisasanoilla ja siirrytään vähitellen vaativampiin asentoihin oppilaan oman kehittymisen mukaan. Jotta astangassa edistyisi, tulisi harjoituksia tehdä säännöllisesti.

Astanga vahvistaa fyysistä kuntoa, lisää notkeutta ja kehittää keskittymiskykyä ja tasapainoa. Jokaisella asanalla eli jooga-asennolla on oma terapeuttinen vaikutuksensa. Jooga-asennot ja hengityksen harjoittaminen vaikuttavat suotuisasti mm. lihasten, verenkierron, sisäelinten ja aineenvaihdunnan toimintaan.

Astanga on hyödyllistä jokaiselle, niin jäykille ja huonokuntoisille kuin notkeille ja huippukuntoisillekin. Raskaudesta, sairauksista, leikkauksista tai muista harjoituksia vaikeuttavista tekijöistä on hyvä keskustella opettajan kanssa ennen harjoittelun aloittamista.

Tule tunnille normaaleissa jumppavaatteissa mutta paljain jaloin. Loppurentoutusta varten voit ottaa mukaan lämpimän paidan.

 

BodyCombat (Les Mills)

Les Mills BodyCombat -tunnilla laitat kehosi äärirajoille. Tämä äärimmäisen energinen ohjelma saa inspiraationsa kamppailulajeista. Isket, lyöt ja potkit polttaen samalla hurjan määrän kaloreita treenatessasi kohti erinomaista kuntoa.

BodyCombat-tunti sopii kaikenikäisille ja kaikentasoisille kuntoilijoille, jotka pitävät kovasykkeisistä tunneista. Liikkeet ja tekniikat oppii tunnin aikana helposti.

 

BodyPump (Les Mills)

Les Mills BodyPump on tangolla ja painoilla tehtävää yksinkertaista lihaskuntoharjoittelua. Voit itse säätää itsellesi sopivat harjoituspainot. Pian huomaat, että jaksat enemmän niin BodyPump-tunnilla kuin työssä ja arkiaskareissakin!

BodyPump sopii kaikille: sekä aloittelijoille että liikunnan aktiiviharrastajille – myös miehille!

 

CrossTraining

CrossTraining on monipuolista ja sopivan haastavaa liikuntaa, jolla pyritään kehittämään eri fyysisiä ominaisuuksia kattavasti. Kehitämme mm. kestävyyttä, lihaskuntoa, voimaa, nopeutta ja ketteryyttä. Tunneilla kyykätään ja vedetään maasta, juostaan ja hypitään, tehdään kahvakuulilla ja kehonpainolla monipuolisesti sekä hikoillaan reippaasti joka kerta. Jos haluat laittaa itsesi likoon, on tämä sinun tuntisi.

 

Ilmajooga (alkaa lauantaina 15.9.)

Ilmajoogassa yhdistyvät perinteinen joogaharjoittelu ja ilma-akrobatia. Apuvälineenä käytetään kattoon kiinnitettyä, vyötärön korkeudella roikkuvaa kangaslenkkiä, joka kannattelee kehonpainoa välillä osittain ja välillä kokonaan.

Ilmajooga parantaa liikkuvuutta, tasapainoa, kehonhallintaa ja lihaskuntoa. Harjoittelu rentouttaa kehoa; erityisesti selän ja niska-hartia-alueen lihakset venyvät ja rentoutuvat. Samalla myös mieli rauhoittuu.

Tunti soveltuu jokseenkin kaikille. Jos et voi tai halua olla pää alaspäin, voit valita vaihtoehtoisen asennon. Jos jokin mietityttää, juttelethan ohjaajan kanssa.

TÄRKEÄÄ: Hygieniasyistä pukeudu tunnille puhtaisiin vaatteisiin, jotka peittävät kainalosi ja polvitaipeesi. Käytä myös sukkia. Jotta joogaliinat pysyvät ehjinä, vaatteissa ei saa olla vetoketjuja tai muuta terävää. Korut ja kellot on hyvä riisua tunnin ajaksi.

 

Kahvakuula

Kahvakuulaharjoittelu on monipuolista, haastavaa ja hauskaa treeniä kaikenkuntoisille naisille ja miehille. Tunnilla harjoitellaan kahvakuulan turvallista käyttöä ja tehdään tehokkaita perusliikkeitä ja niiden variaatioita. Kahvakuulatunti kehittää paitsi lihasvoimaasi myös hengitys- ja verenkiertoelimistöäsi, tasapainoasi sekä liikkuvuuttasi.

 

Kehonhuolto

Kehonhuoltotunnilla venytellään, rullaillaan ja hierotaan. Tunnin tavoitteena on lisätä liikkuvuutta, avata jumeja sekä rentouttaa kehoa ja mieltä. Tunti sopii kaikille.

 

Kehonpainotunti

Liike on lääkettä, ja voima ilman liikkuvuutta on pelkkää jumia. Kehonpainotunti ei ole syketunti, vaan rauhallisesta, hallitusta ja tasapainoisesta liikkeestä ja liikkumisesta koostuva harjoitus. Voiman hankinta ja liikkuvuuden kehittäminen kulkevat tunnilla rinta rinnan. Harjoittelemme erilaisia staattisia asentoja, joista osa tarjoaa myös haasteita. Teemme erilaisia liikesarjoja ja liikkuvuusyhdistelmiä. Huollamme kehoa ja vahvistamme heikkoja lenkkejä.

Kehonpainoharjoittelussa kehittyvät erityisesti keskivartalon voima ja hallinta, koko kehon liikkuvuus ja kehonhallinta sekä ymmärrys oman kehon käyttämisestä. Tunti sopii jokaiselle, sillä useimmat liikkeet ja asennot ovat muokattavissa omaa tasoa vastaaviksi.

 

Kuntojumppa (lapset ovat tervetulleita mukaan!)

Kuntojumppa koostuu lämmittelystä, aerobisesta osuudesta,lihaskunto-osuudesta ja venyttelystä. Tunti ei sisällä vaikeita askelsarjoja tai hyppyjä, ja ohjaajan liikevalikoimasta voi kukin valita omaan kuntoonsa sopivat liikkeet. Tälle matalan kynnyksen tunnille ovat tervetulleita ihan kaikki, kunto- ja ikätasosta riippumatta.

Voit tulla yksin tai ottaa lapset jumppasaliin mukaan. Salissa ei ole varsinaista lastenhoitoa, vaan lapset voivat osallistua treeniin tai puuhastella omiaan – käytettävissä on leikkihuoneen leluja, mutta omiakin saatte ottaa mukaan. Tunnilla tehtävät liikkeet ovat myös ympärillä juoksevien lasten kannalta turvallisia. Tällä tunnilla lapset saavat näkyä ja kuulua!

 

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on energistä ja mukaansatempaavaa liikuntaa, jossa kehittyvät niin kestävyyskunto kuin lihaskuntokin. Opettelemme nyrkkeilyn tekniikkaa huolella - emme vain husi sinne tänne. Tunnilla pääosassa ovat nyrkkeilyn tekniikat, mutta mukana on myös lihaskuntoa ja kehonhuoltoa. Emme ota kontaktia harjoituspariin, vaan suuntaamme lyönnit pistehanskoihin ja säkkiin. Kuntonyrkkeily on myös loistavaa niska- ja hartiaseudun treeniä, joka vetreyttää mm. istumatyöntekijän kireydet.

 

Lavis-lavatanssijumppa

Lavatanssijumpassa irrotellaan ja pidetään hauskaa yhdistämällä lavatanssiaskeliin muuta jumppaa.Touhu on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi - silti lähdet tunnilta hikisenä. Kukaan ei tallo tunnilla varpaillesi, sillä lavista tanssitaan ilman paria. Tanssiaskelet ja koreografiat ovat helppoja, joten mukaan uskaltaa tulla tottumattomampikin tanssija.

 

Levytankotreeni

Levytankotreeni on toiminnallinen tunti, jolla kehitetään perusvoimaa tekemällä levytangolla (pumppitangolla) monipuolisia ja tehokkaita liikkeitä. Tunnilla käydään läpi isot lihasryhmät, joten saat kokonaisvaltaisen lihaskuntotreenin. Opit esimerkiksi kyykyn ja maastavedon tekniikkaa. Vastukset voi jokainen treenaaja määrittää itse, joten tunti sopii myös aloittelijoille.

 

Pilateksen perusteet

Pilates-harjoittelun yleistavoite on kehittää kehon toiminnallista ryhtiä. Pilateksen perusteet -tunnilla keskitytään erityisesti keskikehoon: vahvistetaan tasapainoisesti lihaksia, jotka tukevat ja liikuttavat selkärankaa, lantiota ja rintakehää, sekä opetellaan syventämään hengitystä. Suurin osa liikkeistä tehdään lattiatasossa.

Tunti on suunnattu aloittelijoille mutta sopii myös perusteiden kertaukseksi jo pitempään Pilatesta tehneille.

 

PowerPilates

PowerPilates on pilates-periaatteen mukaan tehtävää toiminnallista harjoittelua, joka virkistää sekä kehon että mielen. Lihaskuntoharjoittelu yhdistettynä kehonhallintaharjoitteluun on tehokasta ja hauskaa. Tunnista saat kaiken hyödyn irti, kun tunnet pilateksen perusteet (niihin voit perehtyä sunnuntaisin Pilateksen perusteet -tunnilla).

 

Salicircuit

Salicircuitissa tavoitteena on lisätä perusvoimaa kokonaisvaltaisesti kuntosalin laitteilla ja vapailla painoilla. Tunnin alussa lämmitellään lämmittelylaitteilla. Itse harjoituksessa eri harjoituspisteillä työskennellään 30 sekunnista 60 sekuntiin, tunnin teemasta riippuen. Lopuksi kehoa huolletaan liikkuvuusharjoittein. Salicircuitissa opit säätämään laitteet sinulle sopiviksi ja tutustut energiseen ja avoimeen treeniporukkaan. Ohjaaja on koko ajan apuna antamassa vinkkejä.

 

Tehokymppi

Tehokymppi on monipuolinen, koko kehoa kuormittava tunti, joka sopii kaikille. Tunnilla tehdään kolme kierrosta kymmentä eri liikettä, joita voi varioida oman kunnon mukaan. Työskennellään minuutin jaksoissa: treeniliikettä teet omassa tahdissasi 30-50 sekuntia ja jäljelle jäävän ajan saat levätä. Kierrosten välissä on pitempi tauko. Kilpaile sinnikkäästi itseäsi vastaan, niin pian yllät siihen 50 sekuntiin!

 

Tehospinning

Spinning eli sisäpyöräily on yksinkertaista, turvallista ja tehokasta liikuntaa, joka kehittää aerobista kuntoa ja polttaa kaloreita tehokkaasti. Laji sopii kaikenkuntoisille, sillä vastuksen avulla voit määritellä tunnin oman kuntosi mukaan. Spinning sopii sekä jumppaajille että kuntosalilla treenaaville, niin miehille kuin naisillekin.

Tehospinning on nimensä mukaisesti tehotunti! Rasva palaa ja hiki virtaa. Tunnilla tehdään vaihtelevia maastoja, mäkiä, spurtteja ja tasamaata mukaansatempaavan musiikin tahdissa.

 

Toiminnallinen treeni

Toiminnallisessa treenissä pyritään siihen, että keho toimisi paremmin arkielämässä tai vaikkapa tiettyjen lajien kilpailusuorituksissa. Toiminnallisen harjoittelun vaikutukset näkyvät arkielämässä parempana lihastasapainona ja kehon kokonaisuuden huippuvireenä.

Tunnilla pääpaino on kehon kokonaisvaltaisesti haastavissa harjoitteissa; lihaskunnon lisäksi haastat myös esimerkiksi käsien, jalkojen ja keskivartalon tasapainoa ja kehon motoriikkaa. Toiminnallinen treeni pitää sisällään mm. monipuolisia voimaliikkeitä (esim. erilaiset punnerrusvariaatiot ja leuanvedot), taitoliikkeitä (esim. pistoolikyykky, L-pito ja sammakkopito) sekä liikkuvuutta lisääviä lämmittely- ja loppuverryttelyliikkeitä.

 

Vaihtuva tunti

Laji vaihtuu noin kuukausittain, asiakkaiden kiinnostuksen mukaan. Marras-joulukuussa ohjelmassa on Tehomuokkaus. Tehomuokkaus on koko kropan lihaskuntotreeni, jossa töihin pääsevät niin reidet, pakarat, selkä ja vatsa kuin hartiat ja käsivarretkin. Välineinä käytetään levytankoa, kahvakuulaa ja käsipainoja. Tunti sopii kaikille.

 

Vatsa-pakara

Vatsa-pakaratunnilla keskitytään erityisesti vatsasi, pakaroidesi ja reisiesi vahvistamiseen ja kiinteyttämiseen. Tunti koostuu helpoista lihaskuntoliikkeistä, joten kaikentasoiset liikkujat ovat tervetulleita!

 

 

 IMG-20181008-WA0000 1