Ajankohtaista

27.02.2019
Kehonpainoharjoittelun teemapäivä lauantaina 9.3.2019

Kehonpaino-Antti

 

Kehonpainoharjoittelu on voima-, lihaskunto- ja liikkuvuusharjoittelun muoto, jossa vastuksena käytetään oman kehon painoa. Tyypillisiä liikkeitä ovat esimerkiksi erilaiset keskivartalon harjoitteet, punnerrukset ja yhden jalan kyykyt sekä erilaiset liikkuvuusharjoitteet ja liikeyhdistelmät. Painoilla tehtävässä harjoittelussa vastusta kasvatetaan lisäämällä painoa, kun taas kehonpainoharjoittelussa vastusta kasvatetaan vaikeuttamalla suoritettavia liikkeitä. Kehonpainoharjoittelu kehittää voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa, kehonhallintaa, kehotietoisuutta sekä koordinaatiota.

13.30–14.20 KEHONPAINOHARJOITTELUN PERUSTEET. Tässä harjoituksessa saat käsityksen kehonpainoharjoittelusta sekä opit sen perusperiaatteet, kuten keskivartalon tuen, lannerangan hallinnan ja lapatuen sekä saat käyttöösi kehonpainoharjoittelun perusliikkeitä ja -asentoja.

14.30–15.20 KEHONPAINOHARJOITTELU – VOIMAA JA TAITOA. Harjoituksessa jatkamme perusteista hieman pidemmälle. Harjoittelemme mm. erilaisia punnerruksia ja yhden jalan kyykkyjä. Tutustumme myös hieman haastavampiin liikkeisiin, kuten käsilläseisontaan ja vaaka-asentoihin.

15.30–16.20 KEHONPAINOHARJOITTELU – LIIKKUVUUTTA JA KEHONHALLINTAA. Harjoituksessa teemme erilaisia liikkuvuusharjoituksia sekä liikkuvuutta ja kehonhallintaa vaativia liikeyhdistelmiä. Harjoitus auttaa saamaan koko kehon potentiaalin käyttöön. Harjoitus on luonteeltaan rauhallinen ja rentouttava.

Kaikki harjoitukset sopivat myös aloittelijoille.

Ilmoittauduthan mukaan viimeistään keskiviikkona 6.3. Ilmoittautua voit Pulssin sähköpostiin (info@liikuntakeskuspulssi.fi), puhelimitse (040 9137 625) tai asiakaspalvelutiskillämme.

Hinta: 30 € (3 x 50 min)

Ohjaaja:
Antti Luomaranta
Bodyweight Training Coach, level 2
Spartan Gear bodyweight instructor
Koulutettu hieroja


Takaisin uutisiin